[linux] Re: php parameter passing in url

Rob Sterenborg rob op sterenborg.info
Wo Okt 5 22:48:06 CEST 2005

> Ik heb die Delphi cgi geschreven voor Windows/Apache. De
> klant wilde perse Windows en Access als database, maar ik zie
> geen reden om hem dan meteen een moloch als IIS aan te

Heheh. Moloch. Vrij correct.. :o)

> smeren. Maar goed, als het onder beide zou moeten werken zou ik hem
> in C of C++ schrijven.

Ik niet. Maar dat heeft waarschijnlijk ook te maken met het feit dat ik
C onleesbaar vind vergeleken met het gemiddelde PHP script.

> Overigens was dat een exe, geen dll. Dat verklaart voor mij
> ook je opmerking over het laden van modules - ik meen me te
> herinneren dat je onder win32 dll's kunt laten aanroepen door
> Apache door ze met een of andere module te linken. Zoiets heb ik dus
> niet geschreven.

Win/Apache zou ik niet weten. In IIS worden ze geladen. Dan zijn de
bestanden bezet en kan je ze niet vervangen. Dat heb ik ooit eens
geprobeert en ben er vrij snel mee gestopt. In mijn beleving is dat niet
werkbaar en vind ik PHP handiger.

> Is dat erg dan?

Op zich niet, alleen kost 't gewoon meer (ontwikkel) tijd en ik heb de
snelheidswinst die je van een exe tov een script hebt nog nooit nodig
gehad.

> Hmmm. Ooit eens ergens bijgeroepen omdat Perl scripts opeens
> niet meer werkten op een Linux server. Bleek dat de klant ze
> aangepast had en met windows EOL converties geuploaded had...

Oke. En wat heeft dat met compatibiliteit van scripts te maken ? Dit is
een verschil tussen hoe beide OS-en met een (in dit geval tekst) bestand
omgaan.
dos2unix lost zoiets volgens mij wel op, toch ?

> Mee eens. Maar zo nu en dan lekker vitten op een andere taal
> mag best hoor.

Dus toch een flamebait ? ;^)

We worden het denk ik toch niet echt eens en 't is enigzins off-topic,
zowel voor de list als het onderwerp. Case closed wat mij betreft.

Gr,
Rob