[linux] Re: php parameter passing in url

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Wo Okt 5 19:31:03 CEST 2005

Rob Sterenborg wrote:

>De functie-lijst van PHP is redelijk uitgebreid.. Wat noem jij
>"standaard dingen" ?

Het lezen van omgevingsvariabelen zoals Apache die doorgeeft aan een cgi
script en het gebruik van cookies.

>Maar ik kan wel een ander voordeel opnoemen. Probeer eens een Delphi
>dll tussen Windhoos/IIS en Linux/Apache uit te wisselen ?

Ik heb die Delphi cgi geschreven voor Windows/Apache. De klant wilde perse
Windows en Access als database, maar ik zie geen reden om hem dan meteen een
moloch als IIS aan te smeren. Maar goed, als het onder beide zou moeten
werken zou ik hem in C of C++ schrijven.

Overigens was dat een exe, geen dll. Dat verklaart voor mij ook je opmerking
over het laden van modules - ik meen me te herinneren dat je onder win32
dll's kunt laten aanroepen door Apache door ze met een of andere module te
linken. Zoiets heb ik dus niet geschreven.

>Op zijn minst zal er eea opnieuw gecompiled moeten worden.

Is dat erg dan?

>Met PHP scripts is dat vrij simpel.. Er is maar weinig dat niet
>compatible is.

Hmmm. Ooit eens ergens bijgeroepen omdat Perl scripts opeens niet meer
werkten op een Linux server. Bleek dat de klant ze aangepast had en met
windows EOL converties geuploaded had...

>Ach, laat ieder gewoon programmeren/scripten in de taal die hij/zij
>wil gebruiken.

Mee eens. Maar zo nu en dan lekker vitten op een andere taal mag best hoor.

--
ir. J.C.A. Wevers         //  Physics and science fiction site:
johanw op vulcan.xs4all.nl   //  http://www.xs4all.nl/~johanw/index.html