[linux] Re: Achtergrond kleur veranderen in een EPS-bestand

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Ma Okt 10 13:14:22 CEST 2005

Op ma, 10-10-2005 te 12:23 +0200, schreef dick kampman:
> Jammer. Ik weet nu natuurlijk ook niet waarom het dat niet doet. Dit progje
> zou het onafhankelijk van je .eps-bestand, kunnen doen als je het  vooraf
> laat gaan door:

Ik heb reeds een oplossing gevonden. Ik maak er eerst een gif bestand
van (het uiteindelijke bestand is een moving gif, dus voor mij is dat
geen probleem) en dan doe ik:
	convert input.gif -fill colour -draw 'color 0,0 replace' output.gif

Dit gaat er vanuit dat op plaats 0,0 de background colour wordt
gebruikt. Bij logo's -waar het bij mij om gaat- zal dat denk ik wel het
geval zijn.
Colour moet natuurlijk vervangen worden door de goede kleur: '#000000'
voor zwart, '#FFFFFF' voor wit, etc. Vergeet niet om de ' te gebruiken,
want anders wordt de # door de shell geïnterpreteerd.
Dus -voor mij- problem solved.

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>