[linux] Re: vmware netwerk: mag er alleen maar naar pingen, kijken gaat er niet

Wo Okt 12 11:27:29 CEST 2005

On Wed, Oct 12, 2005 at 10:46:18AM +0200, Jelle Boomstra wrote:
> Ping gaat over icmp, www over tcp. Als je inderdaad alleen met icmp naar
> buiten kan, dan heb je waarschijnlijk een firewall probleem. Maar het zou ook
> heel goed kunnen dat de ping naar buiten die je ziet niet echt is. probeer
> eens met traceroute of je echt wel naar buiten komt?

add info: ook het bereiken van zijn adsl router lukte niet. de firewalls
in windows en linux zouden als ik het goed begrepen heb (heb een
gesprekje met 'm gehad) uit staan.

er is geen traceroute gedaan omdat de locale pings in de ms sfeer zit en
'buiten, meer in de rochting van 20...30 ms zit. (ja ik ben lui)

> En voor de volledigheid: hoe ziet je netwerk er uit, samen met het vmware
> stuk. Hoe zien de routes er op de gast uit? een schemaatje maakt het altijd
> een stuk duidelijker.

hij heeft een bridged vmware met XP er op die in dezelfde range als de
alcatel speedtouch 510.

--
http://www.linux-it.nl