[linux] Re: Winteravond-causeriën.

Hans Rood hansrood op xs4all.nl
Wo Okt 12 13:40:42 CEST 2005

Op dinsdag 11 oktober 2005 17:37, schreef je:
> Hans,
>
> Uitstekend idee, vooral de indeling basis/pauze/uitgebreid zorgt
> ervoor dat het behapbaar blijft.
>
> Ik zou zelf interesse hebben in alle A t/m F onderwerpen, de G/K
> boeien me minder.  In de meeste gevallen ligt mijn interesse vooral
> bij de 'uitbreiding' maar het kan geen kwaad ook bij de basis aan te
> zitten.
>
> Zelf zou ik ook interesse hebben in een bespreking van de 'HAL'
> hardware abstraction layer, welke processen zijn actief en hoe werken
> ze samen.
HAL?? Dat is toch die WindowsNT-truuk waarmee ze DEC de nek omgedraaid
hebben en IBM, SUN en HP gigantisch op het verkeerde been hebben gezet?

Maar je bedoelt vast die andere HAL, die van de hot-plug-devices, die
tegen alles ingaat wat een fatsoenlijk OS hoort te doen?

Ik denk dat beide onderwerpen veel te abstract zijn om er een
lichtvoetig verhaal van te maken. Als iemand dat wel kan dan kom ik
luisteren, want het is wel een idee van Pennington!

> Eventueel zou ik zelf iets kunnen vertellen over configureren van
> sendmail en gebruik van procmail als daar belangstelling voor is. Ik
> ben er zeker geen expert in maar wel ervaring mee.

Lijkt mij erg leuk!