[linux] Re: Winteravond-causeriën.

Hans Paijmans j.j.paijmans op uvt.nl
Wo Okt 12 13:54:29 CEST 2005

Hans Rood wrote:
> Wat zou jij ervan vinden? Ik zou 2006 goed willen te beginnen met een
> serie één- of twee-wekelijkse kse Linux-bijeenkomsten. Bij veel
> belangstelling kunnen we die misschien in de nllgg-vergaderlocatie
> (Gerardus Majella Mavo) houden of anders in een huiskamer ergens in
> Utrecht of Gouda?

Of een huiskamer in Waalre (regio Eindhoven)? :-)

++ B:	Van ASCII naar UNICODE/UTF-8

++ C:	Directories, files en filesystems

> Ten slotte, Zijn er nog andere onderwerpen waar jij wat over vertellen
> wilt of iets over wil horen?

de plusjes bij B. betekenen: interessant, en ik weet er niet genoeg
van af, bij C: interessant en belangrijk voor iedereen (maar ik weet
het belangrijkste al).

De rest vind ik ook interessant en belangrijk, maar ik vind het
wel jammer dat Linux en Unix weer als doel worden gepresenteerd
en niet als middel. Dat is leuk voor systeem administrators of zij
die het willen worden.

Wat ik zou willen is dat de CLI ook (weer) wordt gepresenteerd als een
ongelooflijk krachtig werktuig voor mensen die zich met het onderzoeken
tekst en andere gegevens willen bezighouden.

--
Dr. J.J. Paijmans
thuis: Elzenstraat 1, Waalre, 040-2230680    http://paijmans.net