[linux] Re: Winteravond-causeriën.

Hans Rood hansrood op xs4all.nl
Do Okt 13 02:00:36 CEST 2005

Op woensdag 12 oktober 2005 13:54, schreef Hans Paijmans:

> Of een huiskamer in Waalre (regio Eindhoven)? :-)
Valt over te praten.

> ++ B:	Van ASCII naar UNICODE/UTF-8
>

> ++ C:	Directories, files en filesystems
>

> De rest vind ik ook interessant en belangrijk, maar ik vind het
> wel jammer dat Linux en Unix weer als doel worden gepresenteerd
> en niet als middel.
Applicatietraining is natuurlijk ook leuk. Over geluid is makkelijk een
hele winterserie te vullen. Maar da's iets anders dan ik in de
aanbieding heb.
> Dat is leuk voor systeem administrators of zij
> die het willen worden.
Het ís leuk!
En als Linux doorbreekt zullen we heel hard mensen nodig hebben die
ietsje verder gekeken hebben dan de staart van hun infra-rood muis.

En dan.. unix is nooit ontworpen voor een bepaalde toepassing maar om
nog onvoorziene toepassingen mogelijk te maken. Dat is de reden waarom
juist dat systeem de honderden andere OSsen overleeft. Daarom acht ik
het belangrijk om kennis en inzicht over Linux te verspreiden, opdat
daarmee het systeem met meer succes kan worden toegepast.

> Wat ik zou willen is dat de CLI ook (weer) wordt gepresenteerd als
> een ongelooflijk krachtig werktuig voor mensen die zich met het
> onderzoeken tekst en andere gegevens willen bezighouden.
Da's heel wat anders. We starten binnenkort weer met een cli &
script-workshop. Als je me wat taalanalyse-scripts opstuurt wil ik
proberen die daarin te verwerken.

Vr. Groet
hansr