[linux] Import foto's faalde, wat is de beste manier van recovery?

D.J. van Enckevort david op vanenckevort.net
Wo Okt 19 22:23:12 CEST 2005

Hoi,
Ik heb het volgende probleem.
Ik heb een Canon 350D camera, waarop in ik een 512 MB kaartje heb
zitten. Vandaag wilde ik de foto's daarvan overzetten op de computer.
Halverwege het process stopte gthumb met een PTP error, en was de helft
van mijn foto's in het niet verdwenen. Wat raden jullie aan voor de
recovery van de foto's?

Even wat informatie:
Distro: FC4
Camera: 350D
Geheugenkaartje: SanDisk 512MB CompactFlash
GThumb: gthumb-2.6.5-1
GPhoto: gphoto2-2.1.6-1.1 (wordt in de background gebruikt)

De foto's hadden opgeslagen moeten worden in
/home/david/doc/foto/digitaal/ in een subdirectory die gthumb zelf
aanmaakt aan de hand van de datum & tijd (dus nu iets in als
2005-10-19-22-00) De hele directory bestaat niet.

Ik heb de PC nog aan staan, en heb alvast even gekeken of er in /tmp nog
wat te vinden is, maar niets relevants kunnen vinden.

Ciao,
  David