[linux] Re: onverwijderbare files

Rob Sterenborg rob op sterenborg.info
Vr Okt 21 19:55:28 CEST 2005

> Sorry, je hebt helemaal gelijk; ik had het iets teveel
> vereenvoudigd. Maar ik neem toch aan (ik ga het nu even niet
> uitzoeken) dat user x:y niet zomaar bestanden van
> niet-bestaande user u:v kan creƫren. Nou ja, dat kan hij dus
> (in het geval van de OP) kennelijk wel... En bij Jelle
> Boomstra kan het weer niet, terecht, lijkt me.

Als je een tarball uitpakt dan worden die files volgens mij gecreerd met
het uid/gid waarmee ze zijn gearchiveerd (niet altijd ? Kweet het niet
zeker, maar zo nu en dan gebeurt het).
Als dat id bij jou niet bestaat (laten we zeggen 1001) dan zie je alleen
1001 als uid/gid wanneer je dan de directory list opvraagt. Ik vraag me
af of je er dan als user bij kan. (Wel als root natuurlijk..)

Gr,
Rob