[linux] Re: geluidskaart en mail

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Di Okt 25 13:51:18 CEST 2005

On Tuesday 25 October 2005 13:26, asmuth op bakunin.xs4all.nl wrote:
> Pine is niet zo moeilijk te configureren. Mutt heeft iets meer mogelijk-
> heden, maar de default werkt redelijk. De clients werken per default met
> een lokale SMTP server.

OK, dus ff exim-config installeren en opgeven dat hij smarthost moet spelen.

> Pop3 is een kwestie van software installeren en activeren in je xinetd
> configuratie.

Hmm, me dunkt dat het hier om po3 ontvangen gaat, en xinetd lijkt mij meer
voor de serverkant...
Dus weet iemand of je een een pop3 server kan gebruiken met pine?

> Sendmail configureren is iets moeilijker. Het dikke vleermuisboek van
> O'Reilly legt het keurig uit. (controleer eerst je name server). Ik hack
> meestal de default sendmail.cf file een beetje totdat hij een beetje
> doet wat ik wil. (tegenwoordig heb je ook een submit.cf).
Hebben ze dat dikke vleermuisboek ook in braille denk je? :-)
en de default MTA op debian is exim, niet sendmail. Voor eenvoudige setups is
dat met exim-config zo te configureren, en anders kan je ook zelf je de
syntax eigen maken. Geen M4 macro daarin gezien tot nu toe.

--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra

http://linux-studie.nl