[linux] Re: awk-vraagje: hoe een environment variable in een variabele steken?

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Do Okt 27 16:23:56 CEST 2005

Bram Mertens wrote:

>Bovendien ben ik er nog niet zeker van dat we dan het probleem opgelost
>hebben want het is de bedoeling om (o.a.) deze variabele mee te geven
>als parameter aan een C-programmaatje via "system( C-progje home ... )".

Heb je de source van dat C programma? Want dan kun je die variabele beter
opvragen via getenv() in C.

Overigens, is je probleem niet dat je met #!/bin/sh een nieuwe shell
opstart waarin misschien $HOME niet gedefinieerd is?

--
ir. J.C.A. Wevers         //  Physics and science fiction site:
johanw op vulcan.xs4all.nl   //  http://www.xs4all.nl/~johanw/index.html