[linux] Re: awk-vraagje: hoe een environment variable in een

Bram Mertens m8ram op linux.be
Zo Okt 30 19:40:58 CET 2005

Hugo van der Kooij wrote:

> En dan pak je een GNU AWK manual?

Inderdaad, om verschillende redenen:
Google was zo vriendelijk om me naar dit boek te leiden,
In dit boek wordt regelmatig gewezen naar de verschillen tussen gawk,
nawk, e.a.awk
De zaken waar ik momenteel awk voor gebruik zijn "standaard" (output
herschikken, eenvoudige if-then logica, ...).  Het probleem waar deze
collega m'n advies bij vroeg is duidelijk een heel andere categorie...
Thuis gebruik ik Linux en gawk, wat ik nu leer komt me dus ook daar van
pas. :)

Groeten

Bram