[linux] Re: Linux Mark Institute geeft "zero fee sublicenses" uit.

Vr Okt 28 21:49:39 CEST 2005

On Fri, Oct 28, 2005 at 07:17:00PM +0200, Jelle Boomstra wrote:
> Maar naar mijn mening zijn trademarks niet inherent slecht, zoals patenten dat
> wel zijn. Een handelsmerk(recht) maakt de markt voor de consument
> overzichtelijker, en de rechthebbende moet actief zijn merk beschermen anders
> verliest hij de controle.

_Dat_ bestrijd ik ook niet. Wat ik vreemd vind is dat iemand graag een
merknaam wil beschermen en dat niet doet om er rijk van te worden. En
toch wordt er een aardig bedrag voor gevraagd dat, afhankelijk van winst

let wel:

LMI is an Oregon non profit mutual benefit corporation exempt from
federal taxation under Section 501(c)(6) of the Internal Revenue Code of
1986, as amended.

aangezien het registreren in hun administratie voor iedereen net zoveel
werk is, kan het niet zo zijn dat er een differentiatie plaats vindt aan
de hand van wat je je winst. Als je dan nog even verder leest:

http://www.linuxmark.org/fees.html

dan denk ik dat het ideaal "linux als merknaam beschermen' niets anders
is dan geld in de pocket duwen en da's erg raar als je een non profit
mutual corporation bent..

> Het is geen geld voor niets, want anders koos je net zo makkelijk een andere
> naam, bv Tux-it luxxit tux-lux-it lovenerds of whaterever. linux in je
> merknaam werkt, en lever dus geld op. Het linux merk is niet van Roeland cs,
> dus wat is het probleem dat zij aan de rechthebbende moeten betalen? Of zou
> ik mij ook Linux-it mogen gaan noemen en hun klanten wegpikken?

Dat laatste zou je kunnen proberen, alleen heb je grote kans dat je dan
inderdaad verkeerd zit. Voor die vraag ik overigens geen aparte administratie
te voeren. Als je het huiswerk bij de KVK goed doet dan tikken ze je
daar al af....

--
http://www.linux-it.nl