[linux] Re: mail geweigerd wegens listed at spamhaus.org???

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Za Okt 29 23:44:39 CEST 2005

On Saturday 29 October 2005 23:08, Roeland Th. Jansen wrote:
> een beetje mailende bij snapt zelf wel dat hij niet op ene blacklist
> moet komen. Draai het maar eens om: hoe kom je op de list ?

Correctie, hoe komt een smtp server van mijn provider op die list. Is het
verzendende ip dan een goede manier om spam van ham te onderscheiden?

> De hele verantwoordelijkheid bij mailinglist admins leggen is nu al een
> half drama bij de NLLGG. Jij ziet dat niet, want jij krijgt al die meuk
> niet binnen. Je moest eens weten....

Ik weet het niet, daarom vroeg ik het: Hoeveel spam komt er aan met een valide
verzender? (valide als in is abonee van de lijst). Persoonlijk krijg ik echt
zelden spam die niet door de filters van mijn provider of mij gevangen wordt,
op mij maakt  'Je moest eens weten....' dus geen indruk, integendeel zelfs.

--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra

http://linux-studie.nl