[linux] Re: mail geweigerd wegens listed at spamhaus.org???

Zo Okt 30 00:11:41 CEST 2005

On Sat, 29 Oct 2005, Jelle Boomstra wrote:

> Ik weet het niet, daarom vroeg ik het: Hoeveel spam komt er aan met een valide
> verzender? (valide als in is abonee van de lijst). Persoonlijk krijg ik echt
> zelden spam die niet door de filters van mijn provider of mij gevangen wordt,
> op mij maakt  'Je moest eens weten....' dus geen indruk, integendeel zelfs.

Heb je blijkbaar mazzel. Maar een mailinglist adres komt wat vaker voor op
internet. En aangezien er ook altijd adressen in staan van afzenders is de
kans dat er een geldige combinatie uit rolt best groot.

Tel daarbij op dat de truken om filter te omzeilen continue worden
aangepast en je treft het wel.

En dan praten we nog niet over de notoire zenders die dagelijks een paar
100 berichten op je afvuren om je de laatste windows updates toe te
sturen.

Een aardige indruk van de toename van spam is te zien in de grafiek
http://hvdkooij.xs4all.nl/cgi-bin/mailgraph.cgi/mailgraph_3_err.png
en vergelijk het met het reguliere email verkeer
http://hvdkooij.xs4all.nl/cgi-bin/mailgraph.cgi/mailgraph_3.png

Hugo.