[linux] Re: mail geweigerd wegens listed at spamhaus.org???

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Zo Okt 30 00:28:15 CEST 2005

On Saturday 29 October 2005 23:53, Roeland Th. Jansen wrote:

> je kunt ook zelf mail sturen als je bij een ISP zit die e.e.a. niet zo
> goed onder controle heeft. als je ISP in de blacklist voorkomt, dan zou
> je je wederom moeten afvragen hoe dat komt.
Als je een dynamisch ip hebt is de kans groot dat die al als zodanig gemerkt
staat bij de diverse blacklists, en je mail standaard geweigerd wordt.

> ik wil best alle aprove mails eens doorsturen, dan krijg je een beetje
> een indruk. soms op een dag tientallen, waarbij het gros door xs4all's
> spamflter al genekt wordt en mijn eineg spamfilter doet ook lekker mee.

Of je het bewust doet weet ik niet, maar je geeft geen antwoord op mijn vraag:
hoeveel spam komt er aan met een valide email adres, en gaat dus niet naar
een approve adres? De vervolg vraag is dan, hoeveel daarvan zou je
tegengehouden hebben met een blacklist service, en hoeveel mail wijs je
onterecht af als je een blacklist gebruikt?

--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra

http://linux-studie.nl