[linux] Re: verschillende versies Suser

Didier Collard didiercollard op gmail.com
Zo Okt 30 09:00:23 CET 2005

> De OpenSuSE versie 10 omvat niet de commerciele pakketten zoals Adobe
> Acrobat bv. Die moet je eigenhandig bij elkaar sprokkelen.
> De boxed versie van SuSE 10 bevat heel veel software op DVD en op CD.
> Daarbij 'krijg' je een uitgebreide handleiding die je ook als
> studieMateriaal zou kunnen gebruiken (zo uitgebreid), plus support
> tijdens de eerste 3 of 6 (?) maanden ivm installatie.
> Als je alleen wilt uitproberen; neem dan een live-distro, bv die SuSE-eval.
> Of Knoppix, waarmee je via unionfs evengoed naar de harde schijf kunt
> schrijven. (Met dank aan Paul.)
> [...]

Heeft iemand ervaring met het package mangement systeem van Suse.
Draai nu op mijn oude computer Kubuntu en vind de packages repo's wel
handig werken. Als je een andere package manager dan yast onder Suse
gaat gebruiken, zitten ze elkaar dan niet in de weg. (apt4rpm of
smart)

--

Didier