[linux] Re: verschillende versies Suser

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Zo Okt 30 09:31:06 CET 2005

On Sunday 30 October 2005 09:23, Didier Collard wrote:

> Maar ze zitten elkaar niet in de weg? (dus niet als ik via
> yum/smart/apt-get pakket x installeer, weet yast dan dat het
> geinstalleerd is, en kan yast het dan gewoon upgraden/verwijderen)

Ja dat wel, want yast is de laag boven rpm, net zoals apt-rpm een laag boven
rpm is. Het risico zit hem niet in de techniek zelf (dat werkt al heel lang
goed) maaaar in de te gebruiken repositories. Alternatieve repositories
worden vaak maar door een kleine groep bijgehouden, en dan wordt het min of
meer automatisch een testing of experimentele  repository, met bijbehorende
broken dependencies. Als je de officiele suse packages kan benaderen met yum
of apt zou ik dat doen, of anders gewoon yast zelf gebruiken. Het is
tenslotte geen ramp als je op een laptop een grafisch scherm voor je neus
krijgt bij de upgrade.

> Smart package manager ziet er ook goed uit ( http://labix.org/smart)
> Iemand hier ervaringen mee?

Opnieuw, de moeilijkheid zit in de repositories, niet in de techniek.

--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra

http://linux-studie.nl