[linux] Re: verschillende versies Suser

Didier Collard didiercollard op gmail.com
Zo Okt 30 09:50:20 CET 2005

> Ja dat wel, want yast is de laag boven rpm, net zoals apt-rpm een laag boven
> rpm is. Het risico zit hem niet in de techniek zelf (dat werkt al heel lang
> goed) maaaar in de te gebruiken repositories. Alternatieve repositories
> worden vaak maar door een kleine groep bijgehouden, en dan wordt het min of
> meer automatisch een testing of experimentele  repository, met bijbehorende
> broken dependencies.

Heeft iemand ervaringen met de repositories van pacman en guru?
(http://susehelp.l4l.be/suse/softmanage/smart.html en
http://www.opensuse.org/Additional_YaST_Package_Repositories)

>Als je de officiele suse packages kan benaderen met yum
> of apt zou ik dat doen, of anders gewoon yast zelf gebruiken. Het is
> tenslotte geen ramp als je op een laptop een grafisch scherm voor je neus
> krijgt bij de upgrade.

Je kan officiele suse repositories met smart benaderen. (hij doet
alles apt-get repos/yum repos/yast repos en kan ook automatisch een
mirror kiezen.

--

Didier Collard