[linux] geluidskaart cs4237 hulp nodig

Dick Sterkenburg dicksterkenburg op uwnet.nl
Vr Okt 28 11:50:44 CEST 2005

Hallo,
Ik heb de del latitude cpi d233st laptop. deze bevat heb ik met hwinfo
achterhaald, niet de cs4232 maar de cs4237 geluidskaart. maar helaas heb ik
sinds mijn upgrade naar kernel 2.6 een probleem met de moudles, modprobe
cs4232, of modprobe cs4237 geeft de meldig dat die moduels niet bestaan
terwijl ik ze eerst wel had. verder heb ik een halfbakke geinstalleerde
opensound op mijn system die me meer last bezorgd dan gemak, hoe kan ik die
er vanaf halen? opensoudn wiegert zich correct te laten installeren.
mar goed ik heb dus de cs4237, op het mometn schijnt de cs4232 geladen maar
dan wel op de verkeerde manier want elk probrama wat ik uitvoer klaagt dat
de sounddevice niet kan worden gereset omdat mogelijk de verkeerde sound
device is geladen, hoe kan i die unloaden?
als ik alsaconf doe, vind hij geen geluidskaart. nu schijnt het zo te zij
dat er een cs4237 pnp bestaat maar ook een niet pnpvariant die ik dan
blijkbaar heb. nu mijn vraag: hoe vind ik daar een goede driver voor(en in
welk soundsystem, liefst niet opensoudn want die krijg ik niet
geinstalleerd) en wat moet ik nu verder doen om die aan de gang te krijgen?
Groeten, Dick
Net-Tamer V 1.13 Beta - Test Drive