[linux] Re: cad mensen hier?

Henk Jan Barendregt henk-jan op barendregt.xs4all.nl
Do Sep 1 06:23:57 CEST 2005

Hans Paijmans wrote:
> Hoi,
>
> ik heb een specifiek probleem, dat ik (liefst onder Linux) wil
> oplossen.
>
> Het afgelopen jaar is er veel vooruitgang geboekt in de FreeWRL
> VRML-browser voor Linux. Ik wil nu VRML gaan gebruiken
> voor een heel specifiek project. In de archaeologie is het
> gebruikelijk aardewerk te classificeren op (oa) de doorsnede
> van het object. Dat is tamelijk zinnig, omdat de typische
> pot of vaas op een draaischijf is gemaakt en dus in feite een
> omwentelingslichaam is.

> [...]

Met VRML heb ik geen ervaring. Meer ik gebruik al een aantal jaren Arcad
zie http://www.arcad.de
Dit is niet goedkoop (+- 1400.- euro) maar kan wel VRML exporteren.
Ze leveren ook een studenten versie voor rond de 150.- euro deze heeft
als beperking dat op elke afdruk en  in exportbestand hun naam komt te
staan. Mischien kun je dit me een ander programma bewerken.

Groeten,

Henk Jan