[linux] Re: Clarkconnect

Hans Paijmans j.j.paijmans op uvt.nl
Zo Sep 4 09:48:40 CEST 2005

Guido van Harten wrote:

> Wie kan mij helpen? Situatie: netwerk met 1 x Windows 2000 Server en 2
> clients met Windows XP Professional en 1 Linux-machine met Clarkconnect
> (www.clarkconnect.com[1]). Op alle Windows-client is in My Network Places
> netjes de Linux-machine te zien. De Windows-computers vragen - vreemd genoeg
> - om een gebruikersnaam en wachtwoord (en wil deze valideren op het Windows
> 2000-domein). Wat is hiervan de oorzaak en hoe kan ik toch vanaf de andere
> clients toch op de Linux-machine komen? Van de Windows-computer kan ik de
> netwerkconfiguratie weergeven ("ipconfig /all"). Van de
> [...]

Onder Linux kun je (als root) 'ifconfig' gebruiken, maar dat lost je
probleem niet op, omdat je zo te zien wel connectie hebt.

Naar mijn eigen ervaring kun je het beste op je Linuxbak met 'smbpasswd'
samba-paswords maken voor die users die je vanaf windows toegang wilt geven.

'man' is je vriend.

--
Dr. J.J. Paijmans
thuis: Elzenstraat 1, Waalre, 040-2230680    http://paijmans.net