[linux] Re: geluidskaart in debian, was: braille en debina

Gijs Hillenius meetingman op nllgg.nl
Di Sep 13 20:05:37 CEST 2005

      > nee het heet echt pnpdump en zit in het package pnptools als

Dat klopt, Jelle.

> [...]
      > modprobe zogde uiteindelijk dat ik ook het geluid van mijn
      > dvdripjes kon luisteren.

      > Maar het voornaamste probleem dat je hebt is uitvinden wat
      > voor chipset er in je laptop zit, ik gok op een neomagic
      > chipset die bij de grafische kaart hoort. lees de pagina die
      > ik eerder had gesuggereerd eens door en kijk of je met
      > `modprobe modulenaam` (weet de modulenaam voor neomagic-sound
      > niet uit mijn hoofd) een foutmelding krijgt.  Misschien werkt
      > het ook gewoon als je alsa installeerd met apt-get, maar dat
      > verwacht ik alleen als je iets vindt met `discover sound`.

Voor kernel 2.4.* is het

apt-get install alsa-modules-$kernelversion
Dick heeft kernel 2.4.27-2-686

Dus, Dick, probeer eens
apt-get install alsa-modules-2.4.27-2-686

Voor kernel 2.6.* is alsa de default. Toch?