[linux] Re: geluidskaart in debian, was: braille en debina

Wo Sep 14 11:50:32 CEST 2005

On Wed, Sep 14, 2005 at 11:44:56AM +0000, Dick Sterkenburg wrote:
> Hallo List en roeland,
> Hoe kan ik de opensoudn driver installeren, apt0cache search opensoudn geeft
> geen pakket aan met de naam opensoudn dus welke moet ik dan precies hebben?
> en wat moet ik voor commando na de installatie geven?

downloaden van 't internet

http://www.opensound.com

debian heeft het vast niet in de repository zitten vanwege het feit dat
het de mensen van debian niet aanstaat.

de file kun je uitpakken met tar:

mkdir zz; cd zz; tar zxvf ../filename.tar.gz

waarbij filename.tar.gz natuurlijk de naam is vd file die je downloaded
hebt.

nu wordt je root:

su

en na het juiste passwd intikken kun je de installatie starten met
./oss-install

--
http://www.linux-it.nl