[linux] Re: sfxload ziet /dev/sequencer niet

Henk Blik hjblik op hjb-ict.com
Do Sep 15 11:30:32 CEST 2005

hoi

On Thu Sep 15  9:54 , Diederick de Vries  sent:

> [...]
>
>diederick[2]@zaphod:~ # sfxload downloads/CT8MGM.SF2
>/dev/sequencer: No such device or address
>
>(CT8MGM.SF2 heb ik van de CDROM die bij de geluidskaart kwam)
>
>Echter:
>
>diederick[2]@zaphod:~ # ls -l /dev/sequencer
>lrwxrwxrwx  1 root root 15 Sep 15 00:34 /dev/sequencer -> sound/sequencer
>diederick[2]@zaphod:~ # ls -l /dev/sound/sequencer
>crw-rw----  1 root audio 14, 1 Sep 15 00:34 /dev/sound/sequencer
>
>/dev/sequencer bestaat dus wel degelijk. User diederick is lid van de groep
>audio. Ik heb dit alles ook als root geprobeerd, met exact hetzelfde

Het enige wat je hier aantoont is dat je jen device special file hebt. Dit
bestand is echter niet meer dat een verwijzing naar een entry in de kernel device
driver tabel en dit garandeerd nog niet dat je de device driver in de kernel hebt
of als module hebt geladen. Ook al heb je de devicedriver wel in de kernel wil
dat nog niet zeggen dat je het fysieke device in je systeem hebt. Of je hebt niet
de juiste irq, io poorten, dma instellingen in je driver. Het feit dat het
commandop zegt " No such device or address" geeft aan dat hij het fysieke device
niet kan vinden.

>Iemand een idee waaraan dit kan liggen?
>
>Ik gebruik kernel 2.6.13.1 met alsa er ingecompileerd. De distro is Crux
>(source-based). Ook de geluidskaartdriver, emu10k1 (het is een Soudblaster
>Audigy), is ingecompileerd. Het dev-systeem is udev.

heeft dat ding een sequencer is de eerste vraag

>Op het internet vond ik een forumthread waarin dit ook besproken werd, maar
>een oplossing werd niet gegeven. Iemand opperde dat sfxload voor oss was en
>dat asfxload de alsa-tegenhanger zou zijn, maar asfxload kan ik nergens
>vinden. Ook zou ik liever bij alsa blijven aangezien oss deprecated is.
>
>Iemand anders vond dat geluidsgerelateerde zaken beter als module zouden
>kunnen worden gecompileerd in plaats van in de kernel. Waarom zou dat kunnen
>zijn?

Omdat je dan bij het laden nog wat kunt instellen aan irq, dma en iopoort instelling

mvg Henk

---- Msg sent via Nextmail - http://www.enternext.com/ - Relax, your website is up and running!