[linux] Re: HAMA cardreader onder Linux

Ma Sep 19 18:47:02 CEST 2005

On Mon, Sep 19, 2005 at 04:39:46PM +0200, Johan Wevers wrote:
> Host: scsi2 Channel: 00 Id: 00 Lun: 00
>   Vendor: Hama     Model: CF  Card Reader  Rev: 9317
>   Type:   Direct-Access                    ANSI SCSI revision: 02
>

> Maar als ik er een MMC kaart in stop en die probeer te mounten krijg ik:
>
> vulcan:~# mount -t vfat /dev/sda1 /USB
> mount: /dev/sda1 is not a valid block device
>
> sdb1 en sdc1 etc. geven dezelfde error.

en zonder de '1' al geprobeerd en 'auto' als filesystem ? en doorgegaan
metd e letters ?

hier heb ik zo'n multidingeslezer en het slot bepaalt of het
sda/b/c/d/e/f/g is.... en wel of geen 1/2/3/4 etc is voor de partities
die er op staan.

dit is zo'n ding van een tientje ofzo van twinmos. 8 in 1 cardreader. je
kunt alle 8 cards tegelijk bekladden/lezen..

--
http://www.linux-it.nl