[linux] Re: HAMA cardreader onder Linux

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Ma Sep 19 23:28:08 CEST 2005

Roeland Th. Jansen wrote:

>en zonder de '1' al geprobeerd en 'auto' als filesystem ? en doorgegaan
>metd e letters ?

Ik heb al door wat er aan de hand is: de kaartlezer kan niet overweg met
een MMC kaart van 1GB. Ik wil de 32MB MMC in m'n 6230i upgraden en probeerde
het met een 1GB kaart, en daar crasht de kaartlezer op. De kaart is goed,
m'n telefoon herkent hem zonder probleem (hoewel hij officieel maar tot
512MB ondersteund. De verkoper bij Handyman liet me gelukkig eerst even
testen of het werkte al moest hij daarvoor de verpakking opensnijden, heel
aardig van hem).

Als ik de originele van 32MB MMC kaart erin stop werkt het probleemloos,
zowel onder Linux als onder win98 en win2000. Morgen de lezer maar omruilen.

--
ir. J.C.A. Wevers         //  Physics and science fiction site:
johanw op vulcan.xs4all.nl   //  http://www.xs4all.nl/~johanw/index.html