[linux] samba en applicaties

Christiaan Bos chris op linux.sth.nl
Di Sep 20 19:26:39 CEST 2005

Mijn bestanden staan op een linux server die ze deelt met samba.
Vanaf mijn grafische workstation FC4 heb ik een share aangemaakt op mijn
bureaublad. Ik kan netjes mijn bestanden zien, zelfs bestanden deleten
of er juist heen kopieren.

Maar als ik een txt bestand met gedit probeer te openen, geeft gedit aan
dat dit bestand read-only is.
En een afbeelding met gimp openen lukt ook niet, krijg ik een foutmelding.

Rechtermuis - properties - permissions geeft aan dat ik de eigenaar ben
en lees en schrijf rechten heb.

Vanaf mijn windows bak kan ik de bestanden wel openen, dus wijt ik dit
aan mijn workstation.

Weet iemand wat hier het probleem van kan zijn?

gr Christiaan