[linux] Re: samba en applicaties

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Di Sep 20 20:48:04 CEST 2005

On Tuesday 20 September 2005 20:28, Christiaan Bos wrote:
[...]
> Gedit is de default text editor van gnome.
> Vim opent het bestand niet eens.

> Ik heb gemount met gnome 'connect server'.
> Zal het eens in de terminal proberen.

Ik denk/gok dat je samba share met zo'n gnome vfs weergegeven wordt. Of het
dan ergens ook echt gemount is vraag ik mij af. Zo'n virtueel bestands
systeem doet een FS na voor dingen die geen echt FS zijn zoals bv tar of zip
bestanden. Nadeel is dat alleen gnome programma's het kunnen gebruiken.  (Ik
gebruik geen Gnome, dus ik zou er volledig naast kunnen zitten)

Mogelijk is de oplossing om de share echt te mounten, maar hoe dat ook alweer
moet ben ik vergeten, Google weet het vast wel daarintegen.

> PS ik ben geen U!
Ik denk dat Daniel graag aangesproken wordt met U?
--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra

http://linux-studie.nl