[linux] Re: samba en applicaties

Di Sep 20 21:21:56 CEST 2005

Aldus schreef Christiaan Bos op Tue, Sep 20, 2005 at 08:28:58PM +0200:

> Goed, maar ik wil er vanaf windows ook bij kunnen.

Daaarom gebruik ik NFS en Samba

> Ik heb gemount met gnome 'connect server'.

?????????

Het volgende commando zou moeten werken mits uitgevoerd door root:
mount -t smbfs //server/christiaan /mnt/point -ousername=christiaan,password=J.Bond007,uid=500,gid=500
(mits user Christiaan uid 500 en groep Bos gid 500 heeft en /mnt/point een bestaande
directory is) Eventueel zou met sudo ook een andere user dit commando kunnen
uitvoeren.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--