[linux] pgp probleem

paai j.j.paijmans op uvt.nl
Vr Apr 7 14:38:42 CEST 2006

Na langere tijd en op een nieuwe machine probeer ik weer GNU-pg
versleutelde berichten te versturen. De info van ~/.gnupg heb
ik naar de nieuwe computer gecopieerd. Dat heb ik wel meer gedaan
en leverde nooit problemen op.

Nu kan ik versleutelde berichten van anderen wel ontvangen,
maar kan niet antwoorden of nieuw versturen. Als ik probeer te
connecten met de standaard keyservers krijg ik de volgende
boodschap:

'could not connect to keyserver at ...etc.'

Ik begrijp dat niet, en Google biedt ook weinig aanknopingspunten.
Wat zou dat kunnen zijn?

O ja, /usr/bin/gpg is su root, dus /dat/ probleem is het niet.

Het zal toch geen probleem met speedlinq zijn? Ik moet deze email
ook al via de universiteit versturen, want een hoop mailservers
weigeren mail vanaf de speedlinq servers te accepteren.

Paai

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University, Faculty of Arts,        Dept. of Linguistics & AI