[linux] Re: na reboot, /dev leeg

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Zo Apr 9 21:14:12 CEST 2006

On Sunday 09 April 2006 20:57, faustnijhuis op xs4all.nl wrote:
> Hallo,
>
> Tijdens reboot van mijn fedora core 4 blijft hij hangen met volgende
> melding;
>
> INIT: version 2.85 booting
> /etc/rc.d/rc.sysinit: line 28: 395 Segmentation fault
> mount -n -t proc /proc /proc
> /etc/rc.d/rc.sysinit: line 26: 395 Segmentation fault
> mount -n -t sysfs /sys /sys
>
> veel verder komt hij niet.
>
> Heb al met knoppix en fsck.ext3 de partities gechecked en waren allemaal
> ok. Maar ls /dev geeft alleen;
> /dev/null

> [...]

jawel, al hangt dat van de gebruikte methode af.
Ik heb daar laatst (en waarschijnlijk alle debian testing gebruikers een
vervelend akkefietje mee gehad: Udev wou niet installeren op een kernel ouder
dan een bepaalde versie. Alleen was de vereiste kernelversie (nog) niet via
apt-get te installeren, en het pakket checkte die niet goed voor de
installatie, maar hier er _tijdens_ de installatie met een foutmelding mee
op. Dat zorge er weer voor dat apt-get niet verder wou met andere software en
de developers (terecht?) een iets dikkere huid moesten ontwikkelen.
Met een installatie van een oudere vesie en het pakket op 'hold' zetten was
het probleem op te lossen.
Of er bij jou iets dergelijks aan de hand is zou ik niet weten, maar het zou
goed kunnen, het lijkt er iig op dat er een scripot niet loopt dat wel zou
moeten lopen.

Maar als het niet anders gaat kan je ook de devices van een knoppix cd
kopieren.

--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra