[linux] Re: vraag m.b.t. smartphones

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Ma Apr 10 08:36:47 CEST 2006

Roeland Th. Jansen wrote:

>zowel de 6800 als de 6820 leven hier nog steeds ondanks het ruwe
>gebruik.

Mooi. Maar ik heb 6820's (meervoud) gezien waar het klapmechanisme botweg
afgebroken is. Verkeerde beweging gemaakt... Bovendien bescherm ik mijn
toestellen altijd door ze in in een leren tasje te stoppen, dat lukt met
zo'n toestel niet. Zelfde reden waarom ik liever geen clamshells heb.

>T9 ? wat een ellende.

Dat dacht ik toen ik er mee begon ook, maar ik ben er nu toch vrij bedreven
in (OK, er zijn genoeg tienermeisjes die het veel sneller kunnen dan ik
maar toch).

T9 completion met een aangepast woordenboek met daarin de inhoud van /bin,
/usr/bin en hun commandline argumenten (en evt. gekoppeld aan de locate
database) zou al veel kunnen helpen om een shell sneller in het gebruik te
maken met een telefoontoetsenbord. Al is voor mij de druk om snel te typen
enigzins weg sinds ik van CSD naar GPRS geswitched ben (sinds mijn abo
verlenging gaat CSD niet meer van m'n belminuten af :-( ), en GPRS rekent
toch af per hoeveelheid verzonden data en niet per tijdseenheid.

--
ir. J.C.A. Wevers         //  Physics and science fiction site:
johanw op vulcan.xs4all.nl   //  http://www.xs4all.nl/~johanw/index.html