[linux] CD's brander gevoelig voor filenamen?

Hans Rood hansrood op xs4all.nl
Za Apr 15 02:00:10 CEST 2006

CD's branden is mijn hobby niet, is nu weer mislukt.
Bij controle vind K3B drie keer dezelfde fout:
"Kan de file winteravond_causeriƫn niet openen"
Drie keer dezelfde file op verschillende media en verschillende
snelheden. De file is daarna met less prima te lezen. Op een ander
systeem vind ik met dd of sum ook geen leesfouten.

Vraagje: Kan het aan die naam liggen, ev. in combinatie met UTF-8
encoding?
Vraagje 2 Uit het log krijg ik de indruk dat ik beter als root kan
branden, klopt dat?

bvmd
hansr