[linux] Re: Opensound en X-Lite

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Zo Apr 16 19:27:20 CEST 2006

Op zo, 16-04-2006 te 14:46 +0200, schreef Cecil Westerhof:
> Ik heb OpenSound geïnstalleerd, om meerdere programma's tegelijkertijd
> geluid te kunnen laten sturen. Dit bleek uitgeschakeld te zijn. Ik heb
> het nu weer ingeschakeld.
> Ik loop alleen tegen twee problemen aan.
>
> Op het moment dat ik iets probeer op te nemen met een headset, is alles
> wat ik zeg meteen ook hoorbaar in de hoofdtelefoon.

Dat heb ik gevonden. Ossmix gaf aan:
        mic <monovol> (currently 100)
dat heb ik veranderd in:
        mic <monovol> (currently 0).
Nu hoor ik niets meer, maar de opname met ossrecord gaat nog steeds
prima.

> Met ossrecord kan ik zonder problemen geluid opnemen. Als ik dat echter
> probeer in X-Lite dan lukt dat niet. Geluid wordt in X-Lite wel
> afgespeeld.

Dat probleem is nog steeds niet verholpen. Zou wel prettig zijn, want ik
blijf graag werken met OpenSound.

Nog extra informatie. Als OpenSound draait, kan ik alleen default
selecteren.
-Ik kan de anderen wel selecteren, maar dan niet door naar de volgende
stap.-
Ondanks dat OSS en dsp0-9 beschikbaar zijn. Als OpenSound niet draait is
alleen default en dsp0 beschikbaar en moet ik dsp 0 selecteren.

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>