[linux] Re: environment variabele wissen met script

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Ma Apr 17 12:24:56 CEST 2006

Op ma, 17-04-2006 te 11:55 +0200, schreef m8ram:
> Hi
>
> Op m'n laptop van het werk zet ik in .bashrc http_proxy om via de proxy van m'n werk te gaan.
>
> Thuis wil ik uiteraard niet via die proxy gaan.
>
> Nu heb ik een scriptje dat het IP-adres an de default route goed zet.  Het lukt me voorlopig echter niet om die http_proxy variabele te verwijderen.  Met unset wordt 'ie enkel binnen dat script gewist.

Dat is ook wat je normaal gesproken wilt. Je wilt er van op aan kunnen
dat een script je shell variabelen niet naar de malle moer helpt. Maar
er is een envoudige weg omheen.
Er even vanuit gaande dat je script setNetwork.sh heet, moet je
uitvoeren:
	source setNetwork.sh.

Wat eigenlijk netter is, is je .bashrc wat intelligenter te maken. Als
je niet op je werk bent, moet je gewoon je http_proxy niet zetten.

Zou je je trouwens in het vervolg aan de regellengte kunnen houden?
(72-76 karakters)

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>