[linux] Re: 4178 belastingbetalers...

Hans Rood hansrood op xs4all.nl
Za Apr 22 01:45:26 CEST 2006

Op vrijdag 21 april 2006 23:39, schreef Jan Gnodde:
> [...]
Een op de acht Nederlanders gebruikte geen computer bij het invullen.
Het lijkt erop dat dat percentage bij Linux hoger ligt, als van drie
respondenten er al twee de pen gehanteerd hebben. Uit verontwaardiging
dat we zo lang buiten spel gestaan hebben denk ik?

> Inderdaad: ik vul m'n aangifte ouderwets met de hand op papier in. Ik
> weiger (zo veel mogelijk) mee te werken aan een reeds naderbijkomende
> Big Brother Is Watching You - toestand.
Die Brother wordt alsmaar bigger en bedreigender, daar kan ik mee
meevoelen. Die oprekking van het gebruik van het sofienummer is echt
eng.
Maar de belastingdiskette is best handig en werkt hetzelfde als een
papieren formulier, zelfs de kleuren komen overeen. Maar een extra
dreiging, nee die zie ik niet. Het moet wel zijn dat je voor het eerst
voor de keuze staat. Het eerste jaar dat de diskette voor Windhoos
uitkwam liep het ook niet zo hard.

> Jan.
hansr