[linux] Re: Grey-Listed ?

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Za Apr 22 15:55:27 CEST 2006

On Saturday 22 April 2006 15:43, Robert M. Stockmann wrote:
> Hoi,
>
> Wat is dat nu eigenlijk, grey-listen? :

Ik had er ook nog nooit van gehoord, maar zo te zien maakt het gebruik van het
feit dat de meeste malware zich niet aan de betreffende rfc's houd. Je
mailserver zegt 'wacht ff' tegen hosts die zij nog niet kent. Omdat het in de
vorm van een error komt druipen de slechterikken dan af, op zoek naar dommere
slachtoffers. Het is in feite dus een poging om standards compliance af te
dwingen van malware auteurs :-)

[...]
> 137.56.247.34_does_not_like_recipient./Remote_host_said:_450_<j.j.paijmans@
>uvt.nl>:_Recipient_address_rejected:_Greylisted_for_60_seconds_(see_http://i
>sg.ee.ethz.ch/tools/postgrey/help/uvt.nl.html)/Giving_up_on_137.56.247.34./

Ga eens kijken op die url, dan zie je het zelf ook.
[...]
--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra