[linux] Re: Grey-Listed ?

Za Apr 22 17:29:27 CEST 2006

On Sat, 22 Apr 2006, paai wrote:

> Um... maar omdat nllgg connecties met speedlinq weigert (dat sorbs-verhaal)
> gebruik ik al enige tijd een uvt-verbinding met nxclient om met de nllgg
> te communiceren. Is de UvT nu ook al verdacht?

Iedereen is verdacht met greylisting totdat het tegendeel blijkt. Daar is
het hele principe op gebaseerd.

En dat tgendeel is als er 5 berichten binnen een bepaalde periode (default
= 2 dagen) maar weer met een tussentijd van een uur zijn ontvangen uit een
netwerk. Standaard word de laatste digit van het IP adres weggelaten om zo
er een netwerk van te maken.

De makers van postgrey hebben een reductie van 90% in spam en virus meuk
gezien toen ze hun greylisting actief maakten.

Hugo.