[linux] Re: 4178 belastingbetalers...

Hans Rood hansrood op xs4all.nl
Zo Apr 23 00:45:33 CEST 2006

Op zaterdag 22 april 2006 08:26, schreef paai:

> De moraal van Hans' lied is dat er wellicht [nog] [veel] minder
> Linux- gebruikers zijn dan we graag zouden zien.
Da's waar Hans, die 4178 is absurd laag (0,09%) en ik vraag me af hoe
dat komt.

Totaal heeft 12,5% de ballpoint gebruikt en dat percentage ligt bij ons
duidelijk hoger.

Het was de eerste keer, maar dat geldt ook voor de veel conservatievere
Apple-mac gebruikers en die komen op 0,5%. Die hebben een marktaandeel
van ca 5% . 0,5% is ook weinig maar niet zo treurig als bij ons.

De meeste Mac-bezitters zullen geen Windows op hun systeem hebben (duur)
terwijl Linuxers meestal nog wel een Windo-partitie op hun schijf
hebben. (on familie en buren met windoosproblemen bij te staan).
Misschien dat die bij zo iets engs als de Belastingdienst op oude
vertrouwde zaken terugvallen?

Veel Linuxers zijn nog student, is er vooe hen al een electronisch
T-formulier?

Maar dat alles kan bij lange na niet die 0,09% verklaren.

In de tijdschriftenwinkel doen de linuxbladen het helemaal niet zo
slecht, daar moeten toch kopers voor zijn. C't en zelfs Computertotaal!
komen tegenwoordig met een redelijke hoeveelheid Linux-info...

Is er nou echt geen methode om achter het aantal Linuxers in Nederland
te komen?

> Ik ben geneigd het
> met hem eens te zijn. In dat Consumentengidsverhaal van me
> (http://paai.uvt.nl/Paai/Lezingen/Divers/consument.html)
> heb ik geprobeerd een controleerbare schatting te maken van de stand
> van zaken rond het jaar 2000, en kwam toen op een maximum van 5% voor
> de huisgebruikers, wat toen eigenlijk al te optimistisch was
Nu weten we een minimum :(
> . Sinds
> die tijd heb ik het aantal Linuxgebruikers alleen maar zien
> verminderen.
Dat nou ook weer niet, maar ik heb nog niemand kunnen overhalen.

> Maar ik ben altijd al een sombere woudonanist geweest.
Yakkes :)
hansr