[linux] Re: vmware probleem

D.J. van Enckevort david op vanenckevort.net
Di Apr 25 21:51:43 CEST 2006

Hans Paijmans wrote:
> merkwaardig probleem met vmware. Ik probeer een virtuele
> win98 machine te maken en daarvoor heb ik een win98 CD,
> die bootable is en zich ook op 'normale' PC's laat installeren.
> In de VMware machine boot de CD wel, ik kan ook de setup
> starten, maar dan wil win98 (volkomen legaal) rebooten.
> Daarna wil VMware niet meer van de CD lezen, maar begint
> om een floppy te zeuren.
>
> Iemand hier ervaring mee?

Ja, VMware heeft soms een handje hulp nodig als je een tweede keer vanaf
CD wilt booten. Druk op Esc tijdens het VMware boot scherm om voor
booten vanaf CD te kiezen (of bij oudere versies, ga naar de BIOS om dit
in te stellen).

Ciao,
   David