[linux] Re: Raak /dev/sda en /dev/sda1 steeds kwijt

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Di Aug 1 12:50:10 CEST 2006

On Tue 01 Aug 2006, Johan Wevers wrote:

> Omdat ik de devices kwijtraak. Ze worden ten eerste niet opnieuw aangemaakt
> als ik een USB stick inplug, en verder heb ik nog 2 devices die /dev/sda1
> gebruiken, nl. een externe ZIP drive en een SCSI CD-brander. Het is dus

Huh? Een CD brander zal niks met sdaX te maken hebben, dat wordt gezien
als een CD speler, oftewel /dev/scdX .

> knap irritant dat ik ze steeds kwijt raak.

Het was uit je log duidelijk te zien dat udev dat deed. Misschien dus
udev opvoeden dat ie ook die dingen aanmaakt ipv alleen opruimt.

(Ik hou niet van die automatische dingen, heb dus nooit devfs, udev, of
wat dan ook gebruikt. Ik heb liever zelf een beetje controle over de
zaken, ook al betekent dat soms een beetje meer werk.)

Paul Slootman