[linux] Re: Compaq T1500 en nxclient

Casper Gielen casper op dse.nl
Vr Aug 11 17:50:03 CEST 2006

Op vrijdag 11 augustus 2006 16:32, schreef Cecil Westerhof:
> Ik heb sinds gisteren een Compaq T1500 thin client, daar ik een beetje
> wil spelen met thin clients. Ik heb even een beetje zitten kijken en
> mede op aanraden van Roeland lijkt het me een goed idee om op de T1500
> te werken met nxclient. Heeft iemand hier ervaring mee?
>
> Tips om op een andere manier gebruik te maken van de T1500 zijn
> natuurlijk ook welkom. ;-}
Ik weet niet hoe aanpasbaar die T1500 is, maar ik vraag me af of je er wel
zelf software op kan installeren, (zonder je eigen image voor dat ding te
moeten maken). Als dat wel kan is nx een absolute aanrader.
Het installeren van nxclient en freenx (de open-source server) stelt niet veel
voor.

Mijn terminal draait WindowsCE, en snapt alleen telnet, citrix en rdp.
Dat was tot voorkort een probleem, tot ik het programmaatje xrdp ontdekte,
dat van VNC (en dus ook X) naar RDP bridged.
Nu laat mijn windows terminaltje dus een mooi KDM inlogscherm zien.

Ik gebruik die terminal o.a als extra scherm als mijn pc een fullscreen
applicatie draait (een film of een spelletje). Als ik tijdens het gamen een
ICQ berichtje krijg hoef ik mijn spelletje niet af te sluiten, maar ik start
m'n terminal en neem de ICQ client over.
Het klinkt misschien wat omslachtig, maar het is veel betrouwbaarder als
alt-tabben. Ik heb een monitor met 2 VGA ingangen, en een schuifje om daar
tussen te wisselen. Als ik een terminal op die andere ingang aansluit kan ik
met het schuifje wisselen tussen fullscreen en een desktop.

In deze context is het misschien ook nuttig om je op xmove te wijzen, waarmee
je X programma's naar een andere $DISPLAY kan verplaatsen (tussen je terminal
en je desktop sessie bv).

Helaas is er nog niks grafisch dat alles kan wat screen met een console kan.

--
	Casper Gielen
casper op gielen.name, CAPSLOCK2000 op zvdk.nl
> Wait a minute! Did you just compare Windows Vista with Ferrari?
It's expensive to own, expensive to fix, and makes you curse like an italian.
						-- eclectro on Slashdot