[linux] Ubuntu met een 1024Mb videokaart

Hans Rood hansrood op xs4all.nl
Za Aug 12 01:15:48 CEST 2006

Op en hobbyclub van oud-techneuten probeer ik zieltjes te winnen voor
onze Tux, daarbij flink geholpen door brutale berichten van MS over
illegaal softwaregebruik.

Ik dacht met Ubuntu een goede keus te doen, maar helaas, ik krijg het
(op een wat verouderd systeem, de club heeft niet beter) met geen
mogelijkheid aan de praat :((-- de Badger en Drake, life en install,
het loopt allemaal vast tijdens het starten van X.

Via een virtual console zie ik dat er nog geen X ge-installeerd is, er
zit alleen een .bash-rc en history-file in de home-dir.
In /var/log/X.org.log zie ik dat alle moder worden verworpen door óf
Vsync out of range óf insufficient memory for mode.
Daarna een Fatal error: no Screens found.

De Vsync range wat oprekken, van 43-60 Hz naar 32-72 Hz helpt niet.
De kaart heeft 1024 KB aan boord.

Elke hint of suggestie meer dan welkom.
Heeft het zin om de Videokaart te vervangen? met WinXP doet die het
wel--

hansr