[linux] Re: Vreemde Pop-up

Rob Sterenborg rob op sterenborg.info
Di Aug 15 00:43:09 CEST 2006

linux-bounce op lists.nllgg.nl <> wrote:
> Ik krijg een Pop-up van :
> http://www.amaena.com/securityworm5827/?p=3&h=10&ax=1&m enz.

Dit is "enigezins" OT hier...

> "Ze hebben mijn ip-adres ontdekt, en de gegevens over mijn

Blah.. What else is new. Wat daar staat is helemaal geen geheime
informatie.

> browser. Ook heeft het 'process' win32res.exe hen de volgende
> info gestuurd: <volgt een aantal Windows-directories die
> deels ook niet op het systeem van mijn vrouw vorkomen>.

Mja, dat proces zou ik ook hebben lopen. Hoewel het een hidden proces
zou kunnen zijn weet ik dat nog niet zo net. En die directories...
Iedere standaard windows install heeft die dus ik ben er niet van onder
de indruk.

> Natuurlijk is het de bedoeling dat ik onverwijld hun
> "winantivirus' en 'winantispyware' ga downloaden bij winantivirus.com.

Of curse.

> Het lijkt er een beetje op dat ik een wel erg verstrooide
> worm heb opgelopen. Weet iemand hier meer van?

Ik vermoed iedereen die met Windows PC op die website terecht komt.
Ik denk dat je je niet teveel zorgen moet maken en vooral die software
niet moet kopen.

Gr,
Rob