[linux] Re: automatisch mail met bijlagen versturen

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Di Aug 15 19:46:57 CEST 2006

Op di, 15-08-2006 te 16:47 +0200, schreef Daniel C. von Asmuth:

> Ik heb daar een scriptje 'mailfiles' voor geschreven. (te downloaden vanaf
> http://bakunin.xs4all.nl).

Dank voor de vele zeer bruikbare suggesties, het blijkt maar weer dat er
vele manieren zijn om iets te doen. mpack leek een hele goede suggestie,
maar werkt in principe met maar 1 plaatje. Meerdere plaatjes in 1 email
vergt aanpassing, die lastig lijkt.

Dat lukt bij mailfiles wel, maar mailfiles en mpack hebben het bezwaar
dat niet voorzien is in een bcc: header, die voor mij essentieel is.
(bekenden kunnen zich automatisch toevoegen aan of weghalen van dat bcc:
lijstje en ze hoeven dat niet van elkaar te weten)

Ik heb mailfiles even snel bekeken en vermoed dat ik die mogelijkheid
daar zonder al te veel moeite kan toevoegen. Dat eerst maar eens
proberen. Lukt het niet dan blijft natuurlijk altijd de mogelijkheid van
perl, ongetwijfeld de meest flexibele oplossing, maar ook de oplossing
die me waarschijnlijk de meeste tijd kost om te implementeren.

Nogmaals dank,

Aart