[linux] Re: gnokii en kmobiletools

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Vr Aug 18 22:10:21 CEST 2006

Op vr, 18-08-2006 te 21:19 +0200, schreef Hans Paijmans:
> Hoi,
> wel, ik heb me een nokia 6220 opgeduikeld en gnokii ge"installeerd.
> USB-kabeltje eraan... en nu?
>
> Het valt me op dat ik nergens schijn te kunnen aangeven aan welke
> port die nokia aan vast zit. Er gebeurt ook niet veel. xgnokii
> blijft een minutje hangen en crasht dan onder vermelding dat hij
> een 'stale lock' op /dev/ttyS0 verwijdert. Maar op ttyS0 zit
> helemaal geen nokia!
>
> lsusb geeft het volgende:
>
>   Bus 002 Device 004: ID 0aec:3260 Neodio Technologies Corp. 7-in-1 Card
> Reader
> [...]

Het is al laat, dus ik wil aan de borrel. Je zult je /etc/gnokiirc of je
~/.gnokiirc moeten aanpassen. Hoe die precies moet zijn met jouw Nokia
weet ik niet, zou ik in b.v. de man pages moeten nakijken. Verder, even
iets waar ik de klok heb horen luiden ... Als het een symbian? gsm is,
moet je ook nog een programmaatje op je telefoon installeren. Maar dat
zal ook wel in de man pages te vinden zijn.

Nu aan de borrel :-)

Aart