[linux] Re: goedkope energiezuinige computer

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Zo Aug 20 19:21:51 CEST 2006

Op zo, 20-08-2006 te 13:43 +0200, schreef Folkert van Heusden:

> Ja maar het is zowiezo niet voor XP. Het idee is dat ik die pc bij m'n
> ouders zet en dan met rsync en cryptosync elke nacht m'n data naar hen
> toe backup.
Ik neem aan dat je ouders ADSL hebben. Er zijn modems/routers waar je
een extra harde schijf aan kunt hangen (USB) die vanaf het interne
netwerk, maar als je de permissies goed zit ook van buiten benaderbaar
is. Met mijn FBF 7170 zou zo iets moeten kunnen, ik meen dat de harde
schijf als een soort ftp server kan werken.

Nou is zo'n FBF 7170 een vrij duur apparaat, maar FBF + harde schijf is
al snel goedkoper, energiezuiniger en stiller dan een pc. Je zult even
op de AVM site moeten kijken voor specificaties.

NB. de FBF is geheel in Linux geprogrammeerd.

Aart