[linux] Re: IBM thinkbad geschikt voor Linux

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Wo Aug 23 13:52:29 CEST 2006

On Wed 23 Aug 2006, Roeland Th. Jansen wrote:

> en ook niet geheel onbelangrijk is de accu.

inderdaad...

Mijn accu (ruim 2 jaar oud nu) doet het nog prima. Er zit in de IBM
"residente" tools een "battery rundown" utility, die allerlei dingen
doet zoals disk access, memory, enz. om zoveel mogelijk stroom te
gebruiken. Dat 1 x per maand ofzo doen totdat ie vanzelf uit gaat lijkt
dus wel nuttig.

Het valt mij ook op dat de accu niet heet wordt bij gebruik of bij
laden, itt. bij sommige andere laptops (waarbij dan ook aangeraden wordt
om de accu er uit te halen als ie vol is en je de voeding nog
aangesloten hebt).

Paul Slootman