[linux] Re: Teruggaaf kosten windows licentie

Do Aug 24 19:56:57 CEST 2006

On Thu, Aug 24, 2006 at 10:45:47AM +0200, Daniel C. von Asmuth wrote:
> Mijn advies zou zijn om gewoon een Sun notebook te kopen met 64-bits SPARC
> processor en Solaris OS of een Apple met 64-bits PPC en OS X (die zijn
> momenteel in de uitverkoop)....

verdschillende redenen waarom dat advies voor mensen niet handig is --
het aanwezig zijn van bv PCcards en voor de verkoop later is het ook al
niet zo bizar handig.

> We hebben een algemene reserve van ca. dertig kiloeuri en de begroting
> dient door de ALV te worden goedgekeurd. Tot dusverre heeft de vereniging
> zich niet als doel gesteld rechtszaken te voeren namens de Nederlandse
> computergebruiker. Wat kost zo'n procedure wel niet?

Geen idee. Wie weet wordt de tegenpartij wel veroordeeld tot het betalen
van de kosten.

Ikzelf denk dat je als vereniging rustig een class-action suit kunt
starten; er zijn verschillende mensen die steeds tegen deze ellende
aanlopen. Ook hier kun je jurisprudentie uit slepen. Daarnaast ben ik
bereid om de opbrengst die voort zou vloeien uit het moeten betalen door
de gedaagde te verdubelen en in de kas te storten, als het werkelijk
jurisprudentie zou opleveren. Maw, als er alsnog tot inname en
uitbetaling overgegaan wordt, dan stel ik dat verdubbeld belangeloos ter
beschikking aan de vereniging.

Voor mijj is het ene principe-kwestie maar niet haalbaar om het te
enforcen. gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee zaken die niet
altijd hand in hand gaan.

Dat kan dus zomaar opeens een euro of 200 zijn.

--
http://www.linux-it.nl